Home Top Ad

Counter Terrorisme Unit

Panji Hitam : Hikmah dan Makna

Share:


Panji Hitam dari Timur..

Watak Ashabul Kahfi dalam konteks Akhir Zaman di negara ini adalah Para Pemuda Bani Tamim.. So sebagaimana ciri yg dimiliki oleh Ashabul Kahfi maka itu jugalah ciri2 yg dimiliki oleh para Pemuda Bani Tamim..

Antara babak yg popular dalam kisah Ashabul Kahfi adalah saat mereka dgn tegas dan jelas mengkritik dasar raja mereka dan MAJORITI RAKYATNYA YG BERIDEOLOGI THAGHUT..

Oleh itu , antara ciri2 Pemuda Bani Tamim ini pastilah menentang kezaliman / penipuan kerajaan.. atau dengan kata lainnya , mereka ini benar2 tegas mengkritik dasar2 kerajaan yg pro kepada AJARAN YAHUDI DAN KOMUNIS..

 Dalam kisah Ashabul Kahfi , pemuda Ashabul Kahfi asalnya adalah penasihat kerajaan.. hanya seorang sahaja penggembala.. apakah maksud tersiratnya??

Iaitulah.. ciri2 pemuda Bani Tamim ini adalah mereka faham selok belok pentadbiran negara.. isu2 dalam negara.. serta penyelewengan dalam pentadbiran negara , termasuklah salahguna kuasa oleh golongan vvip negara.. begitu juga propaganda2 dan berita2 palsu yg disebarkan kerajaan.. pendek kata , segala baik buruk kerajaan pastinya dalam pengetahuan Bani Tamim ini.. Namun mereka tidak akan sehaluan dgn kerajaan..

Apa lagi ciri2 pemuda Bani Tamim??

Pemuda2 Ashabul Kahfi adalah BUKAN dari kalangan AGAMAWAN.. Begitu juga para Pemuda Bani Tamim.. Pengetahuan agama mereka tidak SEDETAIL golongan agamawan.. tapi asas agama mereka sgt kukuh dan jauh lebih hebat berbanding agamawan kerana mereka teliti berdasarkan realiti semasa.. Sedangkan agamawan sendiri tidak memandang serius pada Hadis2 Nabi dan ayat2 al-Quran berkaitan akhir zaman..

Cuba anda teliti kisah Ashabul Kahfi.. mereka hidup di zaman sebelum munculnya Nabi Isa a.s. ..  so mereka belum menerima dakwah dari mana2 Nabi dan Rasul.. dari segi agama mereka adalah orang yg jahil (tidak mengetahui).. Namun mereka berpegang teguh pada logika.. ketika Raja mereka mengaku sebagai tuhan , mereka tidak mengakuinya kerana berpegang pada logik.. so begitu juga Pemuda Bani Tamim.. mereka ini pastilah dari golongan PEMIKIR YG BERPEGANG TEGUH PADA LOGIK AKAL TANPA MENGENEPIKAN ASAS2 DALAM BERAGAMA..

Begitulah juga para Pemuda Bani Tamim.. mereka bukan dr golongan ulama.. bahkan pengetahuan agama mereka tidak sedalam golongan ulama / agamawan , hanya basic2 agama shj yg benar2 mereka kuasai , namun mereka adalah rakyat biasa yg sentiasa peka terhadap setiap keputusan kerajaan yg sentiasa cenderung merugikan segala kepentingan umat islam.. termasuklah pengkhianatan2 kerajaan yg dibalut dgn propaganda2 kepentingan / kebajikan rakyat.. padahal ianya adalah kejahatan terselindung..

so , yg akan dedahkan konspirasi kerajaan adalah mereka yg BUKAN DARI GOLONGAN AGAMAWAN.. tapi rakyat biasa..

Baiklah.. selanjutnya.. Pemuda Ashabul Kahfi ada 7 orang.. seorang drpd mereka adalah pengembala.. manakala 6 orang yg saya ceritakan kisahnya di atas tadi adalah bangsawan kerajaan.. apakah maksud tersiratnya dalam realiti kisah Pemuda Bani Tamim di negara ini??

Simboliknya di sini adalah antara dua darjat.. 6 orang yg faham selok belok pemerintahan negara dan segala permasalahannya.. mereka adalah golongan bangsawan , manakala pengembala tadi adalah simbolik rakyat biasa.. dan sekali lagi saya tegaskan.. kesemua mereka bukanlah golongan AGAMAWAN.. Sedangkan dalam Hadis Nabi menyeru kita mengikut golongan ini.. bukan ikut golongan agamawan yg terang2 menyokong penipuan dan kezaliman kerajaan..

Berdasarkan kriteria yg saya huraikan di sini.. saya yakin.. golongan Pemuda Bani Tamim ini adalah KALANGAN RAKYAT NEGARA INI YANG FAHAM SEGALA MUSLIHAT JAHAT / KONSPIRASI KERAJAAN YG BERTOPENGKAN PEMBOHONGAN DAN PROPAGANDA..

Pesan saya di sini.. Ikutlah mereka.. walaupun golongan ini digelar konspirasi theorist , namun mereka di pihak yg benar.. kerana mereka inilah sebenarnya yg menjunjung gelaran sebagai PEMUDA BANI TAMIM..

Ok. skg ni saya nak decode pulak ttg simbolik pengembala kambing tadi dan kambing2nya.. 

Penafsirannya begini.. 

Di akhir zaman ini nanti.. akan ada dari kalangan umat akhir zaman ini.. orang yg tidak sehaluan dengan keluarganya sendiri.. keseluruhan keluarga seseorang itu akan menolak seruan Hijrah yg dilaungkan oleh Putera Bani Tamim.. Namun , seseorang itu akan meneruskan tekadnya utk Hijrah ke Makkah secara sendirian setelah menerima seruan Hijrah dari Putera Bani Tamim..

Apa pula simbolik anjing yg dimiliki pengembala itu??

Spt yg kita sedia maklum , anjing bernama Qitmir milik pengembala tersebut juga turut serta dalam kelompok Ashabul Kahfi..

Tafsiran peristiwanya di sini adalah bermaksud.. seseorang yg meninggalkan keluarganya tadi semata2 utk berjuang bersama Imam Mahdi akan diikuti perjuangannya oleh sahabat karibnya.. walaupun sahabat karibnya itu tadi bukanlah golongan yg faham agama dan juga bukanlah orang yg pintar dlm bermain logik akal sepertimana 6 Ashabul Kahfi dr golongan bangsawan tadi.. Namun akan tetap memperoleh keberkatannya.. begitulah juga sang pengembala tadi.. walaupun niat asalnya nak menolong Ashabul Kahfi sahaja , namun tetap sama2 memperolehi keberkahan kerana turut serta dalam kelompok Ashabul Kahfi bangswan itu tadi..

No comments